tisdag, oktober 19, 2010

Från fredag till tisdag

Lite spots från senaste dagarna. Allt illustrerat med de sämsta bilder man kan möjligen åstadkomma. Men håll till godo.

5 pinnstolar, 5 bästa vänner, 1 torp i en becksvart skog långt ute på landet med massa vin och god mat. Det var inledningen på helgen som gick. Så himla mysigt. 6 timmar på en pinnstol märktes inte ens. Vi blev bjudna till Mias torp i Handvik. Vilket ställe!!! Världsklass.

Johanna, Mia, Charlie och Linda.

Världens coolaste 11-åring har fyllt 11 (såklart). Han heter Martin och ska bli rockstjärna. Vi gör vårt bästa för att hjälpa till, så han fick en elgitarr i lördag när det vankades middag och diskussionsforum hemma hos min bror.


Jag har en övertro på mig själv och loppisar och önskar att jag vore mer hängiven loppisfan än vad jag är. Den önskan delar jag inte med min sambo. Men hur som helst så svängde jag förbi en second hand på vägen hem igår och fyndade en lampa för några kronor. Lite sprayfärg på det så blev den som så här snygg. Även här går våra omdömen isär. Mikes och mina. Men skadan är skedd. Lampan har redan kommit innanför husets dörrar... Och väl här hemma lever man ett säkert liv som pryl.


Höstens sista fotbollsträning skedde utomhus i spöregn idag. Jag och Nea som de hängivna fans vi är till killarna tittade givetvis på. I samma spöregn. Det var blött. Jag försökte få på Jack och Love regnjackor men fick ett "har du sett Zlatan i regnjacka" till svar och la ner den diskussionen.
Överraskade sen Mike som jobbade sent ikväll med soppa och goa tillbehör. Det hör inte till hans vanliga inslag i vardagen att bjudas på kvällsmat av mig så överraskningen tog. Det är det fina med att slå ur underläge!

Och så har det varit höst. Har aldrig förstått vitsen med att kratta löv. Förrän i lördags. Man har högarna till att hoppa i såklart. Och sen är det ingen hög längre utan lika utspridd lövsörja som tidigare. Mission impossible.
Och imorgon väntar kvällsmat hos min alltiallo tillika svägerska/frisör/socialhjälp ihop med en salig blandning av andra töser. Vin och gott tjöt att se fram emot. Det artar sig till en bra vecka :-)

3 kommentarer:

h. sa...

Hej, jag hade glömt bort din blogg..jag gillar ju den.
Såg ett inlägg i min blodd från dig, för läänge sen. Nu är jag tillbaka och har en massa att läsa.. :)
Tjing

Nina sa...

Hej vad kul att du har hittat tillbaks :-)

Annica sa...

jjj