fredag, februari 20, 2009

Veckorapport

Shit, fredag igen. Det är ju helt fantastiskt hur det blir. Måndag -fredag, måndag-fredag. Joxet där emellan bara går. Fast jag har verkligen inget att klaga på, har haft en lyxvecka får man väl säga. Massage på tisdagkväll hos Helen som tar hem priset som universums bästa massörska. Onsdagkväll med tjejmiddag hemma hos Anneli. Torsdag och halvdag. Hämtade en mindre mängd barn på dagis och drog ut till Svedbergs Badrum i Dalstorp för att fika med Kicki och fixa ny toalettstol. Den nya toalettstolen innebär att vi inte längre behöver hämta vatten i en hink i köket och hälla över ettan alternativt tvåan. Istället kan vi nu spola som helt normala människor brukar göra. Vi har haft det så där i ett år nu och det börjar likna följetongen med jordhögen i sovrummet (för er som läst här ett tag). Men nu är det fritt fram för toabesök även hemma hos Dowers. Lyx i det lilla.

Sprutan verkar ha gjort nytta, för mig veterligen har jag inte glömt något på länge. Förutom att jag inte hittar mina handskar och min mössa. Bagateller i sammanhanget. Jag har dessutom inte sinkat oss på morgnarna utan varit påklädd och klar när jag måste. Eventuellt har Micke en annan syn på saken, men eftersom han inte bloggar så får ni inte reda på den utan vi bestämmer att vi går på min version. OK?

Bestämde date med Micke utanför dagis efter jobbet idag. Hämtade barnen och drog sen på stan för en semlefika. Sen kom sockertoppen som ett brev på posten och vi hade barn utspridda på hela Storgatan. Då åkte vi hem.
Statusen just nu är vin, soffa och film. Barnen har somnat, vi är färdigätna och i DVDn väntar Maria Larssons eviga ögonblick. Om Micke kan slita sig från På spåret... Imorgon blir det sovmorgon för mig, har lobbat lite för frukost på sängen. Får se hur det funkar. Har gott hopp. Micke ska fiska på söndag och är därmed ovanligt medgörlig så här dagarna innan.

Formtoppen nådde sin höjdpunkt idag när jag fick ett nytt godispaket från min gamla arbetsplats. Jag har världens bästa bild på det i min mobiltelefon men jag måste ha den enda mobiltelefon i världen som man inte kan få över bilder från? Eller är jag bara oteknisk? Men den påsen var jättestor och just den påsen ska jag äta upp från topp till tå. Nu. Tack IPM!

Inga kommentarer: