lördag, februari 21, 2009

Sovmorgon, pulka och fotboll

Har glömt sladden till datorn och batteriet är snart slut men ett kort litet inlägg hinner jag nog med innan den dör.

Jag fick frukost på sängen i morse! Jack kom upp med en tallrik mackor, Nea och Love kom med varsin morgontidning, Micke kom med kaffe. Bästa möjliga start på dagen. Tog det lungt hela fm, innan vi tog på alla kläder och gick ut vid 12. Vi hann bära in en pall pellets och åkte hundra vändor snowracer innan det var dags att gå in igen och äta lunch (middag säger man bara på landet har jag lärt mig... haha). Så vi åt lunch och somnade i en hög i soffan efter det. Innan Jenny, Tuva och Anders fick fart på oss och drog med oss ut i snön igen. Men före det; sedvanlig let efter handskar, mössor, overaller, barn och framförallt strumpor. Det är ingen lek det där.

Sen gick vi in och åt kvällsmat. En klassisk näringsrik korv i bröd innan vi tog på oss alla kläder igen och åkte upp till fotbollshallen för att kolla när Micke spelade match. Vetaranerna i LIF mot klubbens seniorlag. Veteranlaget tog hem en förkrossande seger!! Undrar vad tränare Dower tycker om det :-)

Jack, Love och Nea hade full uppbackning i hallen. Till deras stora lycka var Ludvig den första de fick syn på och sen släppte de inte honom ur sikte. Han är skyhögt på topplistan i det här huset.

Så in i bilen igen, snabbt stopp vid kiosken för inköp av varsin klubba (och glass till mig och M). Nu sitter de som en liten klubbklabbig grupp i soffan och kollar på katten Gustav. Micke står och steker ägg till äggmackorna och morgondagens fiske. Han har blodiga knän och halvkrossad armbåge.

Jag sitter som bäst och funderar på vad vi som inte ska fiska ska ägna söndagen åt. Skridskor, baka, pulka, skidbacken eller städa (en riktig högoddsare). Beror lite på vilket humör mina tre kompanjoner är på. Beskedligt eller upproriskt.

Oj, nu lyser det rött uppe i hörnet.
Ha en go lördagkväll!

Inga kommentarer: