söndag, november 14, 2010

Rapport från kökssoffan

Sitter kvar i köket. Har baxat in en kökssoffa och nytt köksbord (loppis så klart och ärvt) och det blev så mysigt att jag blev sittande kvar.
De 3 musketörer har förpassat sig själva till tv:n och djursjukhuset. Mike tränar fotboll. Det ser ut som ett smärre krig i köket. Hemtrevligt kan man kalla det... Här bor det folk, en hel massa människor som lämnar spår efter sig precis hela tiden. Kapitulerar, sippar vidare på teet. Sneglar mot glöggen... Det är precis lagom mörkt för glögg.

Känner mig väldigt väldigt dåsig i hela kroppen. Borde vara piggare. Har tankat massor av energi i helgen. En vända till Göteborg med systrarna Fritzson är en dubbel dos vitamininjektion i sig. Konstaterade krasst att det blev alldeles för stressigt. Åkte buss ner vid 8 i går morse. Åt frukost till 12 i djupa härliga soffor. Lite affärer på det, men blev sugna på lunch. In på myllrande Soho. Vin, lite granna mer vin och hoppsan, bussen går hem om 30 minuter. Gjorde en hetsig 20-minuters shopping och sprang till bussen. 6,5 timme i Gbg där 4,5 tillbringades i sittande läge. Minsann. Vi gjorde inte butikerna rikare men likväl sinnet. Fortsatte direkt hem till Charlie för kvällsmat och bastu.

Söndag i fars tecken såklart. ICA var hett på morgonen. Mötte många med samma tanke. Färskt bröd till pappa... Piffade upp frukosten på sängen med en fisketidning och sen drog vi till farmor och farfar, bjöd dem på lunch och hämtade hem ovan nämnda köksbord och kökssoffa, i vilken jag för övrigt tillbringat hela kvällen. Ett nytt favvohäng i huset. Det är riktigt riktigt mysigt.

Ny vecka, nya möjligheter... öh. Nya möjligheter att börja mena något med att säga det. Jag börjar anta formen av en överkokt makaron. Det är inge bra. Men det är långt till nästa års Lidingölopp. Lite för långt för att det ska ha någon effekt redan nu.
Imorgon ska jag leta upp motivationen. Imorgon är dagen när allt ska bli bättre... nä va fan, jag hittar bara på. Det kommer inte hända. I morgonkväll kommer jag sitta på samma plats och tänka samma sak...

Inga kommentarer: