torsdag, augusti 26, 2010

En gräshoppe-alien

Lyx a la enkelhet. Micke kollar Elfsborg - Napoli med Rickard på våning 1. Jag har tagit med mig datorn och lagt mig i sängen på våning 2. Med mig har jag en film som heter Shrink. Får se hur långt jag kommer i den innan ögonen går i kors.
Det fina med oss småbarnsföräldrar är att vi oftast har vett på att uppskatta även små saker i livet. Små stunder av lyx. Som att det finns lördagsgodis kvar från i lördags (såklart). Ingen film utan godis. Gött.


Min alldeles utomordentligt goa mor hämtade barnen på dagis idag så jag kunde ge mig raka vägen in i de halvsvettiga springkläderna. Nu är det bara att nöta som gäller. Och jag har en bit (en rätt bra bit...) kvar innan jag blir någon form av Evy Palm. Men skam den som ger sig, det är en månad kvar. Under har skett förr. Kanske kanske kommer jag orka springa hela (alltså halva) Lidingöloppet. Det är mitt mål. Tiden är oviktig. Men att orka springa hela tiden hade varit en hel seger för min del. Det säger ju en del om min grundkondition... Någon som har en bra spellista att springa till att dela med sig av så säg till! Idag hamnade soul i öronen och det är ju bra men kanske inte hetsar till något supertempo. Som om något nu skulle kunna göra det. Jag har försökt med allt men inget har funkat hittills.


Kom hem till en munter hoper barn, mamma och ett par hundar och så hjälptes vi åt allihop att bära in pellets. Det har kommit 4 pallar. FYRA!!! En går an att bära in. Två börjar bli tråkigt. Fyra är på gränsen till uttråkning. Så vi sköt på de tre sista problemen till en annan dag. Eventuellt sköt vi över dem på husets pelletsaktivist. Han säger att han tycker det är roligt att bära pellets. Jag tror han ljuger.

Nea till grann-Tuva på em, jag och killarna till stan för lite snabba ärenden som gick rätt långsamt i verkligheten. Hem till grann-Tuva för att hämta Nea men finner oss snabbt sittande vid deras köksbord serverade kvällsmat istället. Vilka grannar!

Och den här hittade Anton i trädgården häromdagen. Vardagsdramatik på hög nivå.

En gräshoppe-alien?

2 kommentarer:

Anonym sa...

En sån där grön sak hade vi på vår uteplats idag. Vårtbitare heter det tror jag. Liv matade den med brödsmulor men den var nog inte hungrig just då/ Cina B

jossan sa...

tack för inspirationen, tog fram löparskorna när jag hade hämtat Ella och sprang milen, härlig väder!