söndag, augusti 08, 2010

Komma hem eller åka bort

Jag vet inte vilket som är bäst. Tror lika fast på helt olika sätt. Att åka iväg någonstans eller komma hem. Förväntan är lika hög åt båda håll. Har just kommit hem från semesterns sista helg. Jag och barnen har tillbringat några dagar i stugan vid kusten och levt ett gött liv i total avkoppling. Förutom en tur till Busfabriken i Halmstad som måste vara stället gud glömde. Ur vuxens synvinkel. Tvärtom ur barnens.

M är i fjällen och fiskar. Kommer hem imorgon kväll och jag längtar. Inte svårt att klura ut att livet drivs av längtan och att längtan gör livet lite bättre. Lite längt mår nog alla bra av ibland.

Har en bonusdag imorgon men börjar jobba på tisdag. Har en kul höst att se fram emot, med mycket fix och trix både hemma och på jobbet. Och när det blir vinter kommer det snö - iallfall någonstans i landet. Bara det i sig gör livet väldigt uthärdligt. Så bring it on bara - hit med lite vardag så ska vi väl kunna sätta lite guldkant även på den.

Vardag med guldkant. Kvällsdopp i Lagmanshaga.

2 kommentarer:

Jennie sa...

Välkommen hem! Skönt att höra att du ser fram emot hösten....

Nina sa...

Tack :-) Inget slår ju en sommar. Inget slår en semester heller. Men det är ju ingen idé att tänka på det för semestern är slut och hösten är på ingång. Lika bra att gilla läget. Och häromdagen gjorde jag rekordrunda med mina mått sett. Fick äntligen känna på den där andra andningen!!