tisdag, augusti 24, 2010

Lite surr

Surr surr i skallen. Sitter just och översätter underlag för en nulägesanalys. Jag som inte ens kan stava till korv på engelska. Men skam den som ger sig. Dessbättre är mottagarens engelska inte bättre än min så det kanske kan funka.

Micke ligger och halvslumrar i soffan och plötsligt får jag världens höstkänslor. Mörkt, blåsigt och ja... Jäkligt kan jag inte säga för det tycker jag inte. Men att kvällen tar stopp klockan nio har jag svårt att acceptera. Så jag sitter väl här och knapprar lite till.


Vi har lekt 50-tal idag (vi ägnar oss åt det då och då...) Micke tog med sig killarna på fotbollsträning. Jag tog med mig Nea till - ICA!! Tjejgrejjer och killgrejjer. Och burgarna stog färdiga på bordet när husets män kom hem. Vi uppfostrar våra barn i sann 2000-talsanda. Eller typ. Fast helt ärligt så har killarna aldrig sagt nej till en repa på ICA. Så mycket långa korridorer på ett och samma ställe. Och just idag var det troligen mer lä på ICA än på Marbäcks fotbollsplan. Så fördelningen kändes vettig.


Sprang en mil igår. Det gick inte fort men det gick fan framåt. Hade någon berättat för mig i våras att jag självmant skulle lyfta telefonluren och ringa någon och fråga om vi ska ut och springa så hade jag skrattat högt. Nu skrattar jag högt för att det har blivit verklighet och jag är jäkligt stolt! Med min karaktär är det en hjäteinsats.

Sådärja! Lite självbelåtenhet får avsluta detta. Och förresten så tycker jag politiska debatter på TV bara gör ner de som är med. Vilket kackel! Även om det nog är hög tid att lyssna.

Inga kommentarer: