måndag, maj 17, 2010

Milstolpar

Nu måste jag undra lite här. Vad är det för kriterier på milstolpar egentligen? Gigantiska förändringar i livet? Är det att fylla 96 år eller är det att få frukost på sängen av sina barn för första gången eller är det att ta sommarens första uteöl med grannarna? Så här med helgens facit i hand så känns det som om vi bara slagit ner milstolpar hela helgen. Några eventuellt lite större än andra.

En megastor milstolpe: Småfisarna bjuder oss på frukost på sängen. Varsin egenhändigt tillverkad macka med smör, skinka och onsalakorv!

Ingen milstolpe nu, men när de föddes... Vi har gjort hela den här högen. Det är coolt. Utslaget läge torsdag kväll.
En jättestor milstolpe: Mickes farmor Gerda fyllde 96 år i fredags. Hon kan mer om internationell fotboll än de flesta jag känner. Fint kalas med våfflor, grädde och sylt. Och fotboll, såklart.

Expedition i skogen med två tuffa killar i fredags em. Inte heller någon milstolpe, men ok, den platsar i kategorin "saker man upptäcker att man kan göra med barnen när de blir fem år".

En liten milstolpe: När man är så stor att man kan göra vad som helst med sin småkusin och ändå vara idol. Love tatuerade Eddie-Lee i helgen.

Definitivt en milstolpe. Vitt, vitt. Vi har aldrig haft vitt, vitt innan. Tror jag inte. Det är svårt att avgöra under alla lager av saker, kläder, damm, prylar och barn.

En gul och fin, men inte så viktig, milstolpe i hallen. Med en rosa viktig milstolpe till höger i bild.
Plussa på att jag överlevt en vända i löparskor vilket i sig borde räknas som en gigantisk milstolpe, årets första uteöl och att killarna ska på sitt livs första fotbollsträning imorgon.
Jag vet, inga milstolpar i ordets rätta bemärkelse men vad vill jag få fram då? Att visst händer det grejjer i småbarnslivet också. I lite olika format bara.

Inga kommentarer: