torsdag, maj 06, 2010

Karaktär är en hal sak

Nu ska vi se här. Om vi skulle prata lite om karaktär.

"Ett tämligen stabilt mönster av en individs egenskaper, såsom de avspeglar sig i individens förhållande till andra och till sig själv. Oftast räknas till karaktären personlighetens känslomässiga och moraliska egenskaper, medan intelligens och kroppsliga drag inte ingår".

(Redan här förstår man att karaktär är något krångligt).

Om lite drygt 4 månader ska jag stå i Stockholm i någon skog, troligen ute på Lidingö och våndas inför 2 timmars självplågeri. Ni hajjar - jag är on my way till mitt livs första lopp. Bland folk. Jag har aldrig sprungit längre än 2,5 km på rad tidigare. Men såklart, man ska utmana sig själv lite ibland. Möjligen finns det roligare sätt att göra det på än just genom att springa. Jag var inte på något sätt nykter när jag sa ja. Men springa ska jag.
Tänkte att det börjar bli hög tid att ta tag i det. Alltså; tre mornar i rad har jag ställt klockan på 05.30. Tre mornar i rad har jag ställt fram klockan en timme och somnat om. Tre mornar i rad har springgrejjerna legat kvar orörda på strykbrädan.
Ikväll gjorde jag ytterligare ett försök. Det gick bra de första 300 metrarna, sen skulle jag bara in lite till brorsan och säga hej. Och sen satt jag där. Och sen tappade jag sugen. Igen. Dessutom fick jag ont i foten.
Ni hör ju. Hur gör man. Var fan hittar jag en karaktär? På loppis?

3 kommentarer:

Amin sa...

Underbart!!
Om du vill kan jag hjälpa dig och leta...

Anonym sa...

Jag vet vart du ska hitta den!

Ska vi ta en tävling på 5:an om låt oss säga 3 veckor. Jag har inte sprungit mycket - men det är lite mer än 300 meter - men ligger du i så har du definitivt chansen...

Kram Annika

Nina sa...

Gött, nu är jag taggad igen!

Amin, kollar du loppisen på stan imorgon. Är inte säker på att jag hinner upp i tid.