fredag, april 09, 2010

Utan kontakt med omvärlden

Nu har det gått en dryg vecka sen tekniken försvann i huset. Inget bredband, således inget nät, ingen telefon, ingen tv och (här kommer paniken krypande) - ingen text-tv!! Ni förstår att vi är nära kollaps. Eller vissa delar av familjen iallfall. Tycker det är rätt lungt och skönt faktiskt. Man har liksom inga valmöjlighet. Vi kan kolla på gamla VHS-filmer på tv:n uppe. Och har vi tur så slipper vi det extremt höga biljudspipet som kommer efter ca 10 minuter. Telia detta jättemonster till företag har efter 1 timme i telefonkö idag lovat att vi ska få de prylar som saknas (och som de missat att skicka tidigare) tidigast på tisdag nästa vecka. Dvs en hel helg till utan text-tv och telefon.

En allmän uppdatering av tekniken i huset hade väl varit på sin plats. Men är inte nödvändig.
Först ska investeras i trädgårdsgrejjer, växter, blommor, häckar, buskar, stamträd, krukor, utemöbler och veranda. Men innan det ska vi måla klart golven inne. Shining white. För en samling människor med grava problem att hålla rent längre än 10 minuter åt gången så är det väl spiken i kistan, men va fan. När det är rent är det superfint. Sen ska det upp en pippigul tapet i hallen, med fåglar på. Kommer bli en injektion att se den varje morgon. Jag blir glad bara jag tänker på den!
Så att vi helt saknar nät gör egentligen inget för här finns en miljon andra saker att lägga fokus på. Inklusive tre maxihuliganer.

Närmast ligger två härliga resveckor för min del. Tänk att kunna säga det! Jag som aldrig reser längre än till Vist Industriområde eller Limmared i vanliga fall. Först ut mässa i Milano och veckan efter det Budapest med vänner. Det hjälper upp min årliga reskvot med ca 100%. Nu ska trebarnsmorsan ut och luftas minsann.

För övrigt har våren kommit och att vi vet det med säkerhet är på det tydligaste tecken man kan få; grannarna kryper fram ur sina hålor. Lovade att inte lägga ut den här bilden på bloggen men nu när jag har lite kontakt med sajbern (via jobbet) så passar jag på ändå... Årets första utefika!!

Inga kommentarer: