fredag, februari 19, 2010

Ulricehamns Skicenter vs Val d'Isere

För exakt 15 år stod jag troligtvis i en backe i Val d'Isere och funderade på hur galet bra jag hade det. En hel säsong med snö under fötterna. Satt väl där och stirrade på all vit härlighet och kände fullständig lycka. Sån frihet! Vad kunde någonsin slå det? Den frågan fick sitt svar idag. För de två små svarta prickarna på bilden är mina. Att se dem mitt i snöovädret, åka skidor ner för backen och sen vägra ta av sig pjäxorna eftersom det helt enkelt är roligare med pjäxor än med kängor. Den grejjen slår vilken frihet i Val d'Isere som helst.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Underbara Nina! Hälsa hela familjen! Kram Malin

Nina sa...

Ska jag göra, tack :-)
Saknar ditt skriveri, när börjar du igen? Och pengarna... sorry så väldigt mycket. Ska se om jag kan få Micke att lämna dem imorgon kanske.
Kram kram

Niclas sa...

Och alla andra är less på snön, gott att se att det finns nån krigare kvar.

Nina sa...

Eftersom Micke gillar snöskottning så gillar jag snön ;-)