torsdag, februari 18, 2010

Först röjj sen riv

Eftersom Bygglov och Roomservice verkar vara svåra att få häng på så kör vi eget Roomservice här hemma nu. Började eftermiddagen med att måla. Då menar jag måla på riktigt. Jag på en loppisgrej, barnen på det de kom åt. Tjockare lager färg har jag aldrig sett någon åstadkomma tidigare. Halva burken borta i ett nafs.

Ungefär samtidigt fick Micke tag på yxa och blåställ och började riva. Underbart att se. Nu ryker det stickor. Under mars månad ska här även målas. Hallar, golv, väggar och förmodligen fler loppisfynd. Det står en hög på rad i källarn och väntar.

Hade några timmar själv hemma med mina minifixare häromdagen. Frågan var baka eller göra annat. Vi valde annat. Möblera om. Vilken kanonidé. Alla tre barnen heltaggade. Och med matta och tre små laddade medhjälpare kommer man långt. Släpade runt soffor, bord, bokhyllor, tvbänkar mm och bytte ordningen på allt, hängde om lampor och tavlor. Ny nätverkssladd inhandlades till TV:n som också flyttades. För säkerhets skull köpte jag fel första gången och fick packa in mig och tre barn i bilen en gång extra för att få hem rätt sladd från sladdaffären.
Insåg rätt snabbt att det inte var helt genomtänkt att mixtra med TVn just under OS. Vad skulle hända om jag inte fick igång den? Löste det genom att ringa min bror. Med sig hade han borr. För sladden var ju för enkelhetens skull tvungen att dras genom bjälklaget genom taket genom en del väggar för att komma ut där TVn skulle stå. Löste sig inte så jättebra men vi försökte iallafall. Micke fick en liten överraskning när han kom hem från fisket och möblerna stog på fel (eller eg rätt) ställen och tv:n var ur funktion. Men vi klarade även denna prövning och kom starkare ur på andra sidan...

Kalla fick sitt guld och vi hann se det
. Från ny position.

Inga kommentarer: