fredag, september 18, 2009

Dirty dancing

I nästa liv ska jag bli sjukt bra på att dansa. I det här livet nöjer jag mig med att kolla på andra som är sjukt bra på att dansa. Just nu är det Dirty Dancing på tv. "This is your dance space, this i my dance space"... och lite hungry eyes i rosa trikåer med prickar på. Kvalitetsfilm :-)
Den där platta magen ska bli min tänker jag och stoppar målmedvetet en smågodis till i munnen.

Hela kvällen har gått i ett enda stort osundhetets rus. En kollektiv idétorka på kvällsmat slutade med pizza hos grannar ihop med flera grannar. Diskussionerna har gått höga och vi har gjort en högklassig avhandling av skolväsendet. Jag skulle behöva fylla både kommun, regering och tidningar med insändare känner jag. Av det argare slaget. Känner mig lite skrajsen över allt man ska deala med när barnen blir "stora", när det största problemet för oss just nu är att de vill äta lördagsgodis på fredagar. Små barn små bekymmer, stora barn... ja, det ligger nog ett uns sanning där.

Jag har skrivit åtskilliga mejl till både regering och kommun tidigare och har alltid, även om det dröjt länge och åtföljts av ett svar typ "du är ärende nummer 14 568 och behandlas så fort det går...", fått svar. Men problemet är att vi pratar helt olika typer av språk. Politik och verklighet är två helt skilda världar. Tyvärr, det borde ju varit väldigt samma kan man tycka.

Men äh, nu ska Patrick öva hopp med Baby så jag lämnar ovan punkter att gro i hjärnan innan jag släpper loss dem helt och hållet.

Barnen sover, Micke tar kvällsbadet i grannbaljan och jag sitter här och formulerar mejl till Vita huset. Fredagkväll i harmoni :-)

1 kommentar:

Annica sa...

Mångsidiga Nina har som vanligt skrivit fyndigt, underhållande, idag med "allvaret" som underton.