söndag, juli 27, 2008

Blixtvisit vid kusten

Hemma igen efter en blixtvisit vid kusten. Åkte ner till Falkenberg för att hämta hem jordens åttonde och nioende underverk igår, Svensson och Zlatan som de även kallar sig. Stannade kvar eftersom det var så himla fint och soligt väder. Och såklart så drabbades jag av soleksem från hel.... alltså har jag gått runt och sett ut som ett ufo hela dagen. Sjal på huvudet, heltäckade byxkor och heltäckande skjorta. Så himla praktiskt när det är noll moln på himlen och hundra grader varmt och med tre barn som inte vill annat än vara på stranden och bada.

Men idag kl 20 prick packade jag in alla barn och mig själv i bilen och skulle åka. Bara ett litet litet men dyker då upp. Bilnycklarna är borta. Ut ur bilen, packar ur hela bagaget som är ganska skitfullpackat och där underst, under två fotbollar, ligger den lilla nyckeln. Sen iväg. Alla barn sov de knappa 2 timmarna hem och när jag skulle bära in barn nr 3 från bilen runt 22-snåret kom Lena helt lägligt och sa välkommen hem, hjälpte till att packa in, kollade nya husfärgen och undrade om jag hade något vin på kylning och det hade jag. Och en stund efter det så droppade även mamma in som varit på bio och gick kvällsprom med Sigge. Så nu är klockan för mycket, vinet är slut och det är saker överallt och alla dörrar och luckor på bilen är på vid gavel. Välling ska blandas och nu hör jag att Nea gråter - så godnatt för idag.

Och men javisst, Jack har kissat i sängen och Nea vill inte sova så nu ligger hon vaken. I min säng. Men vem behöver sova? Sova kan man göra när man blir gammal.
(Påminn mig om att vara lika positiv imorgonbitti när målarna börjar skrapa på huset orimligt tidigt och vi dessutom får hela trädgården full av grävmaskiner).

Inga kommentarer: