måndag, december 30, 2013

VÄNTAN

Sitter och morgonmyser i soffan med min minsta lilla unge och väntar på att det ska bli nytt år. 
Nya löften, nya möjligheter, ny histora och nytt liv i största allmänhet. Fast det enda jag egentligen önskar och hoppas för nästa år är att alla ska få vara friska och glada. Vad är viktigare?

Men om man bortser från det lite - även om det alltid kommer högst upp och det enda som finns kvar om man skalar i allt oviktigt...

Då har jag i vanlig ordning en lååååång radda löften. Det finns ingen i min nära bekantskap som fortfarande håller på med löften. Förutom jag. Helst vill jag skriva ner och försegla innan 12-slaget under högtidliga ceremonier. Helt enkelt eftersom jag inte kan påbörja något nytt en onsdag i mitten av april eller november. Det måste vara nytt år. Jag har försökt med första dagen en månad och i värsta fall en måndag. Men det funkar aldrig. Nytt år är grejjen. Det är då jag ska bli en lite bättre människa, mamma, fru, kompis osv i all oändlighet. Iallafall tills möjligheten för nytt liv öppnar sig nästa gång. Men dit är det 367 dagar kvar så jag får nog hoppa på tåget nu när det går.

Inga kommentarer: