onsdag, oktober 23, 2013

LEAN

22.00, huset är kavt lungt. Vore det inte för diskmaskinen från 1765 som låter som en skördetröska hade det varit rätt rofyllt. Istället funderar jag på att ringa arbetsmiljöverket och anmäla oss. För bullerskador och troligen alldeles för mycket utsläpp. Eller något i den stilen.
Sen funderar jag på nytt köksbord. Även det borde anmälas till miljöverket. Hela huset borde. 
Micke ska införa LEAN i huset säger han. Jag drar ut en valfri låda och undrar hur fan det ska gå till. Ska vi bränna ner huset? Köpa hjälp? Ta in en konsult? 
Det finns inte en enda rätt plats för rätt sak på någon av våra 3 våningar. Jag har ingen aning. Jag kan hitta passet i påslådan och osten i handdukslådan. 43 av korten i kortleken ligger med kortleken. De övriga 9 ligger här och var. Helt ärligt. Arbetsmiljöverket hade nitat oss. Big time!

Inga kommentarer: