tisdag, januari 13, 2009

Bra dag men jättetrasig bil

Det blev ingen sång denna morgon. Det glömde jag av mitt i all vråltrötthet. Och det var lika deprimerande som alltid att se sig själv i spegeln i morse. Vill man kan man lindra chocken genom att bara dimma på ljuset lite lite grann. Då blir det suddigare i spegeln.

Nea sjöng, Jack var glad och Love ville inte klä på sig. Mycket bra start på dagen faktiskt. Sen blev det jättedåligt för bilen skar ihop och jag åkte till bilverkstan för att få en dom. Glömde bort att jag faktiskt kunde samåka med min sambo till jobbet och hyrde en bil för 150 kr helt i onödan. Jaja, småskit i sammanhanget skulle det dock visa sig eftersom biljäv... kostar 11 500 kr att laga. Skit är vad det är! Dessutom tar det en vecka att fixa den lilla mutterbit som skurit ihop. Men happy, happy... sen har dagen varit totalt friktionsfri. Lunch med Annika, fika på stan med Micke och barnen efter jobbet, ihop goda grannar. 3 vuxna och 5 barn - vi slog helt enkelt till och köpte en hel smörgåstårta, bad om en kniv att dela med och åt upp rubbet.
Därefter gjorde barnen sitt bästa för att göra fiket folktomt genom att springa marathon mellan borden.

Promenerade hem i rusket, tände en brasa och grillade korv i kaminen till de tre små pruttarna som vägrade smörgåstårtan.

Bortsett från att eländet med bilen sänker poängen radikalt så måste ändå dagen få många Dowrar av många Dowrar. Och nu är det hög tid att packa ihop mig och micke och säga hejdå till den här dagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad härligt att ha dig tillbaka! Har saknat dig såklart!Kram!

Nina sa...

Ja, kunde inte hålla mig längre...Såg att ni ska till Sälen. Testfamilj!! Det låter ju hur toppen som helst. Kram/N