tisdag, januari 24, 2012

Dagens utmaning

Besatthet som jag kämpat med under dagen:

- Att inte gå in i konferensrummet och äta upp först 1 och sen 21 Twist till.

- Att inte gå ner i fikarummet och äta en kvarglömd semla från Oves födelsedagsfirande igår.

- Att inte dricka mer än max 3 koppar kaffe före själva kafferasten kl 10.00, allt för att glömma besattheten av Twisten där upp.

- Att inte äta varken bullen, kakorna eller kexen som fikades på hos Elle denna eftermiddag.

Jag är sjuk! Jättesjuk i sockerberoendesjukan. Men nu ska den faen bort.

Så vad har framkallat ytterligare ett försök? Igen. För kanske 32:a gången på ett år.
Ett tandläkarbesök som gjorde ett relativt djupt intrång i januariekonomin. Ett hål! Jag har inte haft hål på 25 år. Men nu? Samvetsfrågan ställdes såklart där i det kala vita rummet. "Småäter du?" Vad svarar man på det? Ja ungefär en gång i halvtimmen och gärna något som är saftigt indränkt i socker... Jag sa givetvis nej. Men min hjärna visste att jag ljög och att det kanske har något litet med hålet att göra. Så därför...

1 kommentar:

Jesper sa...

Dags för avgiftning, bara gå ner till Torbjörn och hämta http://www.bokia.se/rasmart-familj-4311750