onsdag, juni 08, 2011

Summerat

En halvrisig dag som förvandlades till något riktigt bra tack vare (håll i er - prettovarning - men älskar't)
- Strålande solsken

- Kvällsmat
vid sjön med egna plus inlånat barn
- Spontanbad helt jämte kvällsmaten vid sjön

- Kvällssaga på balkongen med tre nyduschade finungar och husets alla kuddar
- En skål smågodis helt för mig själv


Sannerligen kunde livet varit av en betydligt sämre kvalitet.


Nea tog med sig Nova på kvällsmat till sjön...

... och somnade sen på balkongen.

Har varit i Bryssel i helgen och inte påbörjat mitt nya hälsosamma liv. Det tänkte jag göra en helt annan dag. Eller ärligare är väl att säga att jag tänker göra det varje morgon. Faktiskt är det det första jag tänker på; att idag kommer det hända!
Men så kommer man till jobbet. Och då händer det sig istället att Amin ska gå på föräldraledigt och "firar" av sig med tårta. Möjligheten/karaktären att säga nej? Den existerar bara i fantasin. Sen kommer man hem och hittar skålen med smågodis som vädjar om att bli uppäten. Och eftersom jag redan förstört dan med tårta är det lika bra att köra på och få även godiset avklarat.

Men imorgon!!!

Inga kommentarer: